onsdag 13. januar 2010

Danmark - Hansenberg

Da har jeg begynt på skolen og kan tenke meg det er mange som er spente på hvordan jeg har det?! hehe Jeg har dte hvertfall supert:D
På lørdag da vi ankom hirtshals dro vi rett til hotellet og venta egentlig bare på og legge oss..
På Søndag dro vi til skolen og på møtet vi hadde for og få hvite litt om hvordan tin gfungerte og hvem vi kom på rom sammen med. Jeg kom sammen med ei fra Elverum dyrehospital. Hun er 19 år og heter Linda. Veldig koslig.
Men neste år skal jeg søke meg sammen med ei som heter ashlee for vi skal være på samme tidspunk to ganger etterhverandre. Vi er blitt en gjeng på 5 stk. Vi 3 som skjørte (trine fra lillestrøm og ashlee), ei som heter Siw fra tromsø og hanne fra skien som er romkameraten til Ashlee.. Alle vi sitter på med Trine til skolen. Heldigvis er jeg i samme klasse med Trine så jeg får kjøre hver dag til skolen:D betaler 50kr i uka:)

På mandag så hadde vi infomøte på infomøte på skolen., og klasse fordeling.. Vi er 9 nordmenn og 13 dansker i klassen. Det er veldig mange nordmenn her =)
På tirsdag var det litt mer spennende, da skulle vi ha Orienteringsløp.
Vi ble delt inn i grupper på 7 vi ble 3 nordmenn og 4 dansker. vi vant ikke men det var veldig moro.. Var på en måte selvomvisning på skolen. Vi fikk se hele området somm var giga stort.. Masse dyr er det der også: pappegøyer, aper, kengru, griser, hester, kuer, katter, hunder, geiter, noe strutslignende ting, marsvin, slanger osv osv Gleder meg til valgfag for da kan jeg velge exotiske dyr:D:D

I dag på skolen (ons) Så begynte skolen på ordentlig.. I første økt hadde vi topografisk anatomi, i 2. økt hadde vi velfærd (lov i danmark osv), i 3 økt hadde vi anestesi noe som jeg syn var veldig interesant og i 4.økt hadde vi basalt klinikklabratorium. Fikk en del lekser men de er jeg ferdig med (mangler svar på et par men de kunne jeg ikke finne svar på, men vi skal ikke levere inn vi skal gjennomgå i morgen så da får jeg vite svaret=) )

Maten her er helt okei. Frokosten er enkel: Deilig nystekt brød, men nesten ikke noe frokost. Skinke og ost og 2 typer smøreost.. Eller yoghurt og musli.. Også saft til alle måltider.
Lunchen er helt okei. Kan velge mellom varm eller kald..
Middagen er så som så. I går hadde vi pølser og de var ikke gode spiste nesten ikke no. Men i dag var det biff stogonoff og den var veldig god=)
Til søndag får vi hare:S:S Gruer meg:S hehe

Nå snart skal vi i bistroen som det heter så fint (kantine) og se på film for er filmkveld i kveld:)
Og i morgen skal vi ned i baren på skolen og se hvordan det er der. Vi vurdere og jobbe der et par kvelder i uken:P
Her har de sommersby cider med granat eple:) Det høres godt ut:P Gleder meg til og smake på de til i morgen:D hehe:P

Skal prøve og huske og oppdatere ofte:)
<3<3

2 kommentarer:

ellen sa...

Høres ut som dette er moro Kine. håper det fortsetter å være like interessant og at du vil trives og ikke lengte altfor mye til mamman din;) STOR KLEM ;)))

HegeiRomania sa...

Morro å høre fra oppholdet ditt! Høres veldig morsomt ut :D Kos deg videre !