tirsdag 4. august 2009

Første dag i opperasjons salen og 2 dagen som praktikant ! =)

I dag var det en spennende dag :) Første gang jeg så på en opperasjon, den første opperasjonen bestod i og fjerne analkjertlene på en hund. Den først evar helt rotten mens den andre var hel og fin=) Jeg bidro med og holde halen oppe og holde sakser unna for veterinæren.. Til slutt spurte hun ene er du dårlig eller.. jeg svarte nei for følte meg ikke dårlig, så sa hun okei for du er nesten helt hvit i ansiktet.. Også ble jeg sjikkelig svimmel og hørte nesten ikke hva jeg sa selv eller hva de andre sa og ble helt svett :S . Så jeg måtte ta meg en tur ut og ta noe vann og luft så gikk det greit. Siste gang måtte jeg ta med vann flaska inn da gikk det greit resten av dagen...

Så vaska jeg hunde burd fult av dritt etter den hunden med anal kjertlene også et med fult av blod etter en kreft opperert hund.

Mye av dagen gikk til og passe på Cherie en 14 år gammel chihuahua:P Den var så søt, men den skulle til tannlegen og hadde ingen tenner igjen etter at vi var ferdig med den. Alt var råttent.
2 av kattene kasta opp i dag også.. Og det var en katt når vi skulle sjekke den så bare lå den der i stede for og kjempe imot.. Kjempe søt katt altså, var vist et skjeldent syn at man fikk lov til det.. :)

Ellers har det vært mye vasking:P
Er kjempe glad for at jeg valgte dette foreløpig hvertfall:) Og jeg gleder meg til i morgen:-D

Ingen kommentarer: