fredag 29. august 2008

Sopptur=)

I dag dro Hege, Pappa og meg på sopptur litt her og der ved farrisvannet=) Vi fant utrolig mye sopp. Når vi skulle over en bekk sier pappa gå forsiktig, så hører vi et brak bak oss der hadde pappa holdt på å trynet og berget seg selv. Men SOPPEN den tok turen nedover bekker. jeg hoppa ut i vannet og tok opp mange sopper og kurven. Hege gikk lengre ned for å ta de jeg ikke rakk. Så vi fikk jo alle, men værre med beina mine. De var KLISSvåte.. haha Men soppen er jo viktigst:P alltid.=) Så kjørte vi til et annet sted. Der var det to stier som delte veien og da sa pappa vi går til høyre for der pleier vi å gå. Så gikk vi dit så kom vi til bunn og pappa ville gå opp igjen. Men jeg ville gå rundt slik at vi kom opp på den andre stien igjen.. De ble med på det da.. Så gikk vi og vi fant maaange matrisker... Halvparten var markspist men vi fikk mange forde=) Og vi fant syykt mye mer piggsopp og steinsopp. Så da fant jeg en fin ny vei og alle var fornøyde med masse sopp og mange knappenåler som skal vokse seg store slik at vi kan plukke dem neste uke=)


Matriske (en spesiell stilk) og En stor Steinsopp som var markfri=)

En perfekt fluesopp og Kantarell=)


Piggsopper =)

Korallsopp Hege i bekken

2 kommentarer:

Camilla sa...

Oj! Så mange fine sopp...-og litt av en tur;) Fikk lyst på en sopp-tur selv, jeg. Fin blogg du har fått deg, Kine. Blir morro å følge deg på den nye skolen. Kjempespennende!!

Kine sa...

ja det var ganske moro=) Hvertfall og finne så masse og mye spennende sopp finnes det også. Det finnes sikkert noe sopp rundt der dere bor åsså for det kryyyr av sopp i skogen nå=)