torsdag 28. august 2008

Trafikalt grunnkurs!


I dag har jeg altså vært på trafikalt grunnkurs slik at jeg kan ta lappen en eller annen gang=) Dette kurset skal jeg på hver tirs og tors fram til tirsdag 9. 4 kvelder fra 17-19.30. Den siste kvelden skal vi på brannstasjonen og ha førstehjelpskurs med rollespill, det er moro kan du skjønne!! Jeg kom inn på lunquist trafikkskole og var egentlig litt sjenert jeg satt meg på en ledig stol som var heelt forran. Der satt jeg pent og pyntlig til kurs mannen begynte å snakke.. Trodde egentlig jeg kom til å være den elste men det var jeg ikke. Var noen utleninger som også skulle ha førekort og noen eldre damer. Så fikk vi litt info og han fortalte litt. Han skle ofte ut av ting og frortalte at han hadde vært i spania på ferie og slangg inn et par dumme vitser ingen lo av og måtte si detta var da en spøk! hehe Så fikk vi en 10 minutters pause og en gratis brus. Jeg gikk ut og begynte å snakke med "naboen" min som heter Charlotte. Ganske sjenert hun også egentlig men praten gikk greit=) så gikk vi inn igjen og mannen begynte å prate igjen. Vi fikk en oppgave da var jeg, charlotte og Iselin på gruppe (Iselin var veeldig sjenert så hu sa ikke stort), men da var spøsmålet: Hva er viktigst for å unngå ulykker? Vi svarte holde fartsgrensen. Svaret var altså feil svaret var: Å være rissikobevist og forutseende. Da han skulle forklare hvorfor våres svar var feil brukte han meg som eksempel og tegnet en flott tegning:

Grunnen til at dette var feil var jo forde hvis man fulgte fartsgrensen i en brå sving klarte man jo ikke svinge og krasja i det som måtte befinne seg foran oss... Altså dette var uhyre morsomt skjønner dere og ble slengt inn i maaaaaaange eksempler. Kine hadde jo da kjørt på barn på buss-stoppet, krasjet i noen bakfra, i en fjellvegg og mye mer. (kunne skrivd en side om det)
Også var det statistikk spm om det var flest jenter og gutter som gjorde det. En utleningsdame sa at alle var gutter forde de var dumme i trafikken. og ville helst bruke resten av tiden til å snakke om hvor dumme de var (hun sa faktisk dette HØYT). Tror ikke hun hadde et godt forhold til gutter selv om hun hadde med mannen sin på kurset men han sa ikke stort.. Hun måtte også punktere (eller hva det heter) hvor teite ungdom var i trafikken. kjørte for fort og alt det der. Greit det er maange som gjør det, men ikke alle. Da sa jeg det er nok mange som gjøre det, men jeg tror det er fler som ikke gjør det bare at man legger så godt merke til de som gjør det!! Det var alle enig i. Da sa hun ikke stort.. Hun vakke klok syns nå jeg. Så fikk vi enda en pause. Da den var ferdig fikk vi utdelt noen trafikkskilt magneter vår gruppe var selvfølgelig enestående og fikk alle rett=) Når vi skulle rette fikk mannen noe i øye så vi gikk fort igjennom så fikk vi dra hjem... Og jeg gleder meg allerede til neste gang!!.. :s Lurer på hva som skjer da!.. hehe
Åsså glemte jeg jo han snakka mye dritt om torstrand: hvis man skulle ut og røyke så kunne man bare få utenfor døren og puste inn, han viste ikke helt for den lukta på torstrand kom fra (bakern eller krematoriet), om noen ble redde i pausa og skulle hjemme seg på torstrand var det ingen som ville hente de for ingen ville gå på torstrand eller på torstrand lufter man ikke!!... hehe morsomt!!:. hehe
Ja dette var da min innholdsrike dag=)
Tatta=)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hvem er det som holder kurset? Geir?

Anonym sa...

Åh, den rare lukta på Torstrand<3 Jeg bodde jo rett ved Krematoriet, så jeg vil egentlig si at lukta kom derfra, for jeg syns i alle fall at den var sterk som fan hos meg:p haha. Men bra at du valgte Lundquist og ikke PC til kjøreskole da. Jeg syns i alle fall at dem på Lundquist var mer fair, og jeg fikk alt det obligatoriske før, og oppkjøringen LENGE før jeg skulle fått den, dem sa dem ville være snille siden jeg skulle flytte tilbake til Hemsedal. PC derimot sa jeg ikke var flink nok til obligatoriske, når dem i realiteten egentlig ikke hadde ledig på obligatoriske. Dem løy for å få spenn as. Idioter!!! Uansett, det kurset tror jeg har en sånn viss grense på seg eller noe? Eller har jeg tatt feil? Som med teorien på lappen feks, man tar den jo, også må man ha oppkjøringa i løpet av 6 mndr eller så går den ut og man må ta ny test? Er det ikke sånn med det kurset også?

Uansett. LYKKE til i det store utland frøken! Fortsett å poste adr på face så jeg husker på å følge med, å for all del, legg ut bilder av det dere lager!! Superspennende:D

Hilsen Dina (som gikk i klassen over deg for et år eller noe sånt tilbake:)

Kine sa...

Hei Linn. Husker ikke men tror det er geir. han heter lundquist til etternavn hvertfall og tror han er uhyre morsom.. hehe

Og hei Gina. Viste det var deg med en gang jeg så Dina. kjenner ingen andre gina. Ja lundquist virker bra vil vi ksla lære mye hjemme for å spare penger osv:) Er ikke helt sikker på det med grenser osvc har ikke satt meg så mye inn i det men du har helt sikkert rett=)

Klem

Kine sa...

Nå ble det mye gina og dina... skreiv det sånn man sier det jeg... hehe:P

Anonym sa...

Ja Geir tror han er morsom...men det gjor vel igrunn alle der. Haha. MEn han er grei da...greie Geir =P

Kine sa...

Ja han het geir=) hehe Nå er jeg ferdig der.. fikk møtt Børre og tor også. Det var Tor han het? Rare men snille mennesker.. hehe