lørdag 31. januar 2009

NEW YORK!!

Da er jeg kommet hjem fra New York.. Kom hjem kl 10 i dag tidlig og sov til halv 4.. hadde pa kl 1 men jeg horte den ikke ringe.. hehe Da jeg stod opp og skulle skru pa dataen virka den ikke!!! Helt lik som det som skjedde for.. Sa na sitter jeg pa engelsk data i fellesrommet derfor ikke de 3 siste boktavene i alfabetet...

Mandag da vi kom:
Da vi kom gikk vi rundt i omradet og vi besokte rockefeller center.. Det er et center der man tar heis alvorlig mange etasjer opp i luften sa far man se utsikten over hele NY, vi fikk med oss solnedgangen. Da vi hadde gjort det gikk vi for og spise og sa litt videre, men det ble tidlig kvelden den dagen og vi sov lenge..

Tirsdag:
Da besokte vi Banana Rebuplic(motehus for de som ikke viste det). Det var utrolig goy og se hvordan ekte designere jobber..Han som var sjef eller som skisset klaerna .. han hadde gatt pa kingston han assa... Virker som om om man skal bli noe innen dette ma man dra te NY for a fa seg en internship uten betaling... Men det gar jo ikke for hvor skal man da bo. hehe
Da vi var ferdig pa banana dro vi pa en museum der i gamledager og under krigen kom immigranter.. Det var sjikkelig artig og se hvordan folk bodde pa den tiden.. Det ene rommet hadde de ikke restaurert og ikke taket eller trappen.. Men noen rom har de provd og fikse slik at man skal fa se hvordan det ca sa ut pa den tiden.. Det var ikke lov til a ta bilder der inne..
Da vi var ferdig der gikk vi i noen vintage butikker for a se om vi kunne finne noe til oppgaven vi har.. Men herre sa dyrt a gitt!! Sa ble ikke noe der.. Sa gikk vi for a spise osv igjen=)

Onsdag:
Denne dagen dro vi pa FIT museum, der de hadde utstilling av gothiske klaer og noen andre fine kjoler.. Litt kjedelig men mye venting.. Da vi var ferdige der dro vi ut med bat for a se pa frihetsgudinnen.. I dag regna det og blaste foresten.. Vi vaknet opp til snostorm og la oss til posevear:S Da vi hadde sett gudinnen motte vi klassen for a dra pa foredrag om ugly betty.. Der kom hele panelet bak ugly betty og snakket om hva som skjedde bak osv.. Det var artig og hore pa.. Etter det gikk vi til Little India og spiste indisk mat=) Det var god ma:P

Torsdag:
Pa torsdag var vi pa Brooks Brothers (pa motehuset).
Det var veldig lite, men koselig. Sa ut som om de hadde det goy.
Etter det hadde vi hele dagen til shopping.. Vi fant noen "billige" vintage klear. fant en utrolig fin og perfekt kjole men den kosta over 1500kr.. for dyrt for meg ass... hehe resten av dagen bruikte vi i Soho pa a shoppe.. jeg har kjopt mye men brukt mindre penger enn jeg trudde!:D Det var jo bra for meg. Sa torte vi ikke shoppe emr for ingen viste hva vi hadde brukt av penger.. hehe sa vi gikk hjem og badet i badebassenget i stede:) Det var digg.. Sa ble vi bedt ut av badevakta han skulle spandere alt, men vi orka ikke for vi var sa trotte etter en hel dag med gaing.. sa vi la oss i stede.. Nar vi var utvilt dagen etter skulle alle onske vi dro.. haha..

Fredag:
Da gikk vi i omradet og sjikka litt,, Gikk ned til 5th avenue der alle designer butikkene ligger..Mista minnekortet til kameraet i en av disse gatene:S kunne bare ta 15 bilder med det sa vakke mye pa, men uanz..:S Jeg a kjope nytt kamera:S DRITT. ogsa havna vi pa time square, vi hadde ikke skjont for fredag hvor nerme vi egentlig var.. hehe Sa dro vi te matbutikken for a kjope med voss vann hjem=) sa gikk turen hjem...:S

Da jeg kom hjem funka jo ikke pcen.. Sa livet er herlig.. Lenge leve usa sier jeg bare:D Men jeg skal ta dataen med til byen i morgen for jeg er i nod.. ma ha med nty resurch pa skolen tirsdag, sa jeg trenger dataen min!!.. Jeg skulle egentlig legge ut bilder av alt jeg ahr kjopt men det gar jo ikke da, sa dere far vente med tolmodighet=) Det komme sa fort som mulig:P

KLEM:D

Ingen kommentarer: