mandag 19. januar 2009

Sliten!

Nå er jeg nesten like sliten som jeg var da jeg reiste hjem fra england og ikke sov på et helt døgn.. I hele dag har jeg strikker på skolen.. i ca 6 eller 7 timer.. utrolig slitsom:S Det hjalp ikke da jeg ikke fikk sove heller forde jeg tenkte for mye.. :S Men jeg kom frem til noe som jeg kanskje vil, skriver om det lengre ned.. Jeg kom ikke opp med noen særlig bra strikkeprøver heller for jeg trodde jeg var ferdig men neida de måtte jo krympe når jeg tok dem av maskinen:S og dem skal ikke være mindre enn a4:S innleveringen er til fredag, men nå er det egentlig samme for meg hvordan det går bare jeg ikke får f.

SÅ når jeg kom hjem og skulle toaste brøded mitt. Var så sulten så gadd ikke lage middag.. For 3 gang dunka ikke brødristern.. 2 gang det smeller og det kommer gnist ut av den.. Men første gang hele strømmen gikk!!! Så nå sitter jeg her i mørket.. Eller akurat nå kom strømmen:D:D yey=) Har fått brev av kaja i dag men hakke lest det:P Skal lese det når jeg har skrivd ferdig her:D

Men den planen min lyder som følger. Jeg går på makeupskole i oslo et halvtår der man blir ferdig utdannet makeupartist og andre halvåret går jeg på reiseliv i mexico i samarbeid med en norsk høyskole så alt foregår på norsk og man kan fortsette i norge om man liker det:) Da på to år har jeg prøvd ut alt det jeg vil bli og kan velge hva som passet best for meg, hørtes ikke det bra ut? Den skolen i usa ble ikke støttet. lånekassen støtter bare baclor og master der men det gidder ikke jeg ta der.. Vil ta et år først:P Hørtes dette greit ut? Men det er slik jeg tenker nå. Har et halvt år igjen her først:S omg

2 kommentarer:

Mokka43 sa...

Hei Kine!!
En liten hilsen fra naboen her. Titter ut av vinduet og ser at det har begynt å snø.......igjen. Kan ikke si jeg er veldig happy. Ja,du vet jo hvordan jeg og mammaen din er ang måking og snøvær:-)
Råd ja....skjønner at du er i tenkeboksen og ser på ALLE de valgene du og andre ungdommer har. Er jo et hav som er lett å gå seg vill i. Eneste rådet som jeg vil gi er å ha tunga rett i munnen. Ha fokus på finne noe som Hilde sier til deg..........å finne en utdannelse som du kan leve av og ikke minst få jobb. Alle ser vi hva som skjer i næringslivet og det vil være noen år med store utfordringer. Er jo også kjedelig å sette seg i mye studiegjeld når man ikke vet om det er det riktige valget.
En venninne av meg sa til Lill Merethe for en tid tilbake. "Det er viktig å finne en utdannelse/jobb som er givenede og kanskje handler om dine egne interesser". Tror nok det er viktig. Hvorfor ikke prøve å sette en liste med yrker du kan tenke deg,noter negative og positive sider utfra hva du kan,hva du vil,hvordan jobbmulighetene ser ut etter endt utdannelse osv. Skjønner at det er vanskelig Kine,men prøv å vær åpen/positiv og ikke minst ærlig mot deg selv. Nå begynner dere alle å bli voksne og utfordringer står i kø.
Ønsker deg lykke til Kine:-)

Stor klem fra naboen!

Kine sa...

Tusen takk siv:D Det skal jeg gjøre, sette opp en liste så skal jeg skrive den inn her så kan jeg se om alle er enige med meg i mitt valg om litt:P hehe tror nok det heller mot reiseliv nå men, 3 mnd i mexico frister utrolig mye akkurat nå, komme seg bort fra kingston og norge få litt varme og være flere nordmenn sammen og ikke engelskmenn som ikke er så flinke til å omgås med utleninger.. hehe :P har kommet i kontakt med ei på reiseliv i stavanger og det er der jeg ville gå etter mine mnd i mexico. Det hørtes artig ut og hun trivdes veldig. Og ikke minst det er ikke så dyrt som her!. Kan jo jobbe med fashion på si... Nå har jeg jo masse erfaring bare fra dette året også:)