lørdag 8. november 2008

Roma!!

Lørda 01.11.2008 dro jeg til min kjære søster Hege for å besøke henne i Roma:) Hege vet jo om alle stedene som er verdt å se så tror jeg fikk sett det meste. Gjorde jeg ikke Hege? Hvertfall de viktigste tinga pluss litt til=) Vi spiste noe usunt hver dag, men jeg syns det var lov siden jeg var på besøk. Isen der var kjempe good:D Og de hadde så sykt mye å velge i:) Mer enn i Nice eller like mye kanskje:P? Men i Nice åsså hadde de god is:) og myyye is=) En dag spiste vi Crepès med nugatti inni, det var veldig godt men veldig mektig.... Kunne delt en i stede for å ta en vær, men da vet vi det=) Også fikk jo Hege sjokolade av mamma mens jeg var det etter 3 uker.. Tror det var en mening med at den kom så sent, posten venta til jeg kom åsså:P Men min post har heller ikke kommet.(kanskje ikke så lenge siden du sendte den mamma?) Eller så har jeg fått utrolig vondt i skuldra eller ryggen på det stedet skulderbladet ligger... :S Er noe dritt, kan ikke vri hode for mye til en side... Håper virkelig det blir bedre ellers drar jeg til legen på mandag og hører om det er noe å gjøre (den er jo gratis så kan jo bruke den) hehe.. Hadde kanskje trengt en ordentlig massasje men hakke noen til å massere meg:S Åsså har jeg kjøpt meg sånn ku kopp hege kjøpte seg + at jeg kjøpte en skål av samme type=) Åsså kjøpte jeg morsom pasta, 2 bilder (av balettdansere, veldig fine), Hjertestekepanne til å lage egg i, nøkkelring og 2 truser.. Var ikke så dyrt alt dette heller, Hege har lært seg å finne de billige stedene mens hun har vært fattig.. hehe:P En dag dro vi på stranda og bada, det var veldig varmt ute (kanskje 27 grader på det varmeste?) Det var nesten ingen å se på stranda, italienerne gikk seriøst med boble vester i denne varmen. Man kunne se forskjeller på hvem som var turister og ikke ( ikke at det er så vanskelig men turister kan kle seg med været) hehe Vannet var som vannet i Norge på sommeren, bare ekstra store bølger:) Moro... Hege har noen morsomme bilder av badinga.
Når jeg vare med Hege på skolen så sa ei i klassen til Hege at hun hadde tatt ut penger i en minibank men at de hadde trekt henne for samme beløpet hun tok ut uten at hun fikk pengene de var bare borte.. Så i går, fredag sjekket meg og hege også jeg skulle ha litt over 3000kr igjen og hege egentlig 3-400kr... Hege hadde -350 og jeg 1300.. Fra Hege hadde de trekt 700kr og fra meg 2500kr:S Æsj.. Håper så vi får de pengene kjapt.. Burde virkelig ikke være mulig!!! Men det var vist vanlig i Italia det, så pass på om dere skal til Italia noen gang..
Men alt i alt en veldig koselig tur, var verdt og se litt annet enn denne byen, ikke at jeg er lei men er samme folka samme byen samme skole alt, så var digg og komme seg litt vekk og oppleve nye ting:D Og ikke minst besøke Hege:D Var ikke så fan av å dra tebake på roterommet mitt, men er litt bedre nå siden jeg har brukt mye av dagen til å rydde på, men er ennå ikke ferdig, må få unna kofferten under senga så blir det bra + litt til... hehe
Legger ut litt bilder. Men Hege har flere fine av oss sammen for mitt kamera er så dårlig så vi brukte hennes mest til det=)





En film av regner og en film av lynet..

Glad i dere alle:D Klemmer<3

1 kommentar:

Camilla sa...

Hei søta!

Har en liten utfordring til deg på bloggen min:)